Apen, varanen en prachtige eilandjes! - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu Apen, varanen en prachtige eilandjes! - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu

Apen, varanen en prachtige eilandjes!

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

16 Januari 2017 | Thailand, Ban Khao Lak

In het vorige verslag schreef ik 'Groetjes vanuit een bewolkt Khao Lak'. Nu begin ik met: Hallo, vanaf het zonnige Koh Lanta!

Na Khao Lak zijn we doorgereisd naar Kurabhuri. Marit en ik stonden te wachten langs de weg, bepakt en bezakt. De bus zou over 30 min komen, dus Marit besloot om nog even naar de 7/11 te gaan om wat eten te kopen (Fijn, zo'n vriendin!). En daar was de bus. Ik kon de 'conducteur' nog net tegen houden onze spullen in het ruim te gooien totdat Marit terug kwam. In Kurabhuri hebben we boot tickets gekocht voor de volgende ochtend en zijn we naar onze bungalow gebracht. Hier aangekomen, bleek het een klein, stinkend hok te zijn en hadden we Russen als buren ("Ooooh you're from Poland" en hop de Russische mevrouw begon in het Pools te praten. Poland en Holland lijkt natuurlijk ook op elkaar). Ons diner hebben we genuttigd bij de 7/11, even de hamburgers en choco-taartjes uitgetest. En toen begon een lange, lange nacht. Tijdens het douchen hadden we namelijk een groot beest ontdekt. We zagen alleen een poot, met een soort zuignapjes bij het uiteinde. Één keer hebben we de kop gezien, deze was zo groot als mijn hand. Maar, na mijn gegil stak het beest zijn kop weer naar beneden. Bah! Eenmaal in bed hoorde we steeds een heel hard geluid uit de badkamer komen. Ik had het er niks op en was dan ook blij toen het 6.00u was en we uit bed mochten.

De boottocht naar de Surin eilanden was redelijk hels, omdat we in een storm terecht kwamen. Het waaide en regende heel hard en de speedboot klapte steeds op het water. Eenmaal bij de Surin eilanden aangekomen, scheen het zonnetje en zagen we een prachtig wit strand! Hier hebben we een tentje gehuurd en zijn we de zee in gegaan. Wat een helder water en prachtig wit strand! 's Middags hebben we een snorkeltripje geboekt en al mooie vissen gespot. Marit en ik hadden het fantastische plan om de zonsondergang met een biertje en chips te bekijken op een ander strandje. Het begon al te schemeren en de Surin eilanden is een National Park.... Precies 5m onderweg schoot er plots een donker dier over de weg: Een 2m lange varaan! Als helden op sokken, zijn we omgekeerd en hebben we de zonsondergang vanaf ons 'eigen' strand gezien.

Na een nachtje in de tent, werden we wakker met een prachtig uitzicht! Strak blauwe lucht en zon. Genieten! Vandaag hadden Marit en ik het plan om een rondje over het eiland te wandelen, richting een ander strand. Ik had besloten om geen camera mee te nemen en halverwege kreeg ik daar spijt van, want er zat een hele groep apen in de bomen! En laten apen nou net mijn favoriete dieren zijn. Marit vond de apen minder leuk en is vlug teruggelopen en ik ben mijn camera gaan halen. Mijn wachten werd beloond, want uiteindelijk heb ik nog wat aapjes in de bomen gezien. Net toen ik besloot om weer terug te gaan, hoorde ik iets ritselen in de bosjes. Plots schoot er een varaan uit, op een kleine afstand. Camera paraat en klikken maar! Er kwam een eilandbewoner uit de bosjes die met me meeliep en zo hebben we nog 2 varanen gespot. Het was vast een prachtig gezicht: Ik, in bikini met een camera om mijn nek, over de grond kruipend om de beste plaatjes te schieten, samen met een tandeloze Thai die de beesten aanwees. Maar, na afloop kon ik vol trots foto's van apen en varanen aan Marit laten zien. Zij was blij dat ze niet meer mee was gegaan om dieren te spotten. In de middag hadden we de longtail boot, speedboot, taxi, lokale bus en minivan om bij onze volgende plek aan te komen: Krabi.

In Krabi hebben we het prachtige strand Railey Beach bezocht, wat bekend staat om de rotsen uit het water. De volgende dag hebben we vanuit Krabi de Tab Kak Hang Nak Hill Nature Trail gelopen. Dit is een tocht van bijna 4 km (dus 8 km in totaal) naar een prachtig viewpoint. De tocht was heel zwaar, sommige stukken klom je bijna verticaal, maar het eindpunt maakte alles goed. Hier hebben we dan ook wat mooie fotootjes gemaakt!

Na deze workout zijn we 's middags met de bus en boot naar het eiland Koh Lanta gegaan. Op Koh Lanta zijn we nu 2 dagen. De eerste dag hebben we een rustig dagje op het strand gehad & 's avonds de zonsondergang bekeken bij een leuk beachbarretje. En vandaag (16-1) hebben we gedoken! 2 duiken naar Koh Haa Lagoon en Koh Haa Yai. De eerste duik was wat onwennig. Het was ook alweer een halfjaar geleden dat we hadden gedoken. Ik had moeite met mijn oren klaren en het lukte niet goed om naar beneden te komen. De 2e duik ging gelukkig een stuk beter en we hebben hele mooie vissen gezien! Helaas geen schildpadden.. Onze divemaster Iep heeft ons nog gevraagd om morgen ook weer te komen duiken omdat ze dan naar 2 andere mooie duikspots gaan. Helaas, maar een dagje duiken is ons halve weekbudget. Misschien volgende keer op ons volgende eiland... Maar welk eiland dat wordt? Dat weten we nog niet, er is hier zoveel moois!

Doei!

  • 16 Januari 2017 - 19:32

    Ilse Gooshouwer:

    Lieve Marit en Lindy,
    Wat een leuke reisverhalen zeg!
    Jullie beleven nog eens wat

  • 16 Januari 2017 - 23:23

    Hannie:

    Lieve Lindy en Marit
    jullie maken ontzettend veel mee en.......ik verwacht heel veel foto's Lindy
    die ik heel graag wil zien....
    we daten wel een avondje bij oma...
    nog heel veel plezier samen
    liefs van Hannie

  • 17 Januari 2017 - 19:48

    Petra Ameling:

    Super klinkt het allemaal!! Geniet lekker verder samen. Wel uitkijken hoor ☺☺.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 108814

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 12 Juni 2020

Nieuwe woonplaats: Nairobi, Kenya

04 Februari 2019 - 04 April 2019

Malawi, Zuid-Afrika & Namibië 2019

22 Oktober 2018 - 22 November 2018

Sri Lanka & Malediven 2018

19 September 2017 - 09 Januari 2018

Minor Social Work in Uganda 2017

30 December 2016 - 27 Januari 2017

Thailand 2017

12 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Backpacken in Thailand, Laos en Cambodja 2015

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Stage in Kenia 2014

Landen bezocht: