Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu

Bangkok & Kanchanaburi

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

04 Januari 2017 | Thailand, Kanchanaburi

Zo, even een verslag vanuit Thailand.
Zaterdagmiddag ben ik na een vervelende vlucht met veel vertraging eindelijk aangekomen in Bangkok. Mijn 1e vlucht naar China had vertraging, waardoor ik mijn overstap had gemist. Toen ik in Shangai aankwam, moest ik een nieuwe vlucht boeken. Dit was binnen 5 minuten geregeld, maar toen kwam de ellende pas. Ik moest mijn bagage van de band halen en opnieuw inchecken voor een nieuwe vlucht. Maar.... Hiervoor had ik een visum nodig. En die had ik natuurlijk niet aangevraagd. Hiervoor had ik ook niet de juiste papieren en de Chinezen waren niet heel erg bereid om me hierbij te helpen. Hiervoor moest ik ook nog eventjes een ' health-test' doen, want het zou toch zonde zijn als ik met mijn Nederlandse bacterien het Chinese volk zou uitroeien. Afijn, na een shitload aan papieren had ik dan eindelijk een stempel van China in mijn paspoort en kon ik mijn tas ophalen bij band 13. Eenmaal daar aangekomen en een tijd gewacht te hebben, kwamen er geen nieuwe spullen meer op de band en mijn tas was nergens te bekennen. Shit. Wat nu?! Er stond een mannetje met uniform en hij heeft me verder geholpen. Mijn tas was al van de band geplukt en in een kantoortje neergezet. Ook dit uiteindelijk weer geregeld... Dacht ik. Ik kon opnieuw gaan inchecken voor mijn vlucht naar Bangkok, maar uiteraard zat hier ook weer een addertje onder het gras. Ik had 25 minuten in de rij gestaan om door de doaune heen te gaan, maar ik had geen 'departure' formulier ingevuld dus hop ik kon opnieuw achterin de rij gaan staan... Maar daar was ik het dus niet mee eens. Tegen het vrouwtje aan de balie gezegd dat ik dit ter plekke invul en ik dan door kan. Zo gezegd, zo gedaan. Ik was er doorheen. EIN-DE-LIJK. Bijna 3 uur verder... Wachten op mijn volgende vlucht met een koud drankje was het plan. Maar, alsof het allemaal nog niet genoeg was; mijn creditcard werkte niet op het vliegveld dus een koud drankje zat er niet in. Er stond een apparaat waar je je flesje water kon vullen, maar dit bleek enkel warm water te zijn... Ach, beter warm water dan helemaal geen water! Uiteindelijk het volgende vliegtuig in gegaan en verder is de reis goed verlopen. Doodmoe kwam ik aan op Bangkok Airport, waar ik gelukkig snel mijn tas en visum had. Toen ik Marit uiteindelijk zag in de aankomsthal, was ik alle ellende snel weer vergeten!

We zijn met de bus naar de KSR gegaan, waar ons hotel in de buurt was. Hier heb ik gedoucht en omgekleed en zijn we op pad gegaan. Omdat het oudjaarsavond was, wilde we een lekker maaltje waarbij we ook gezellig konden zitten, geen loempia's op straat. Het werd, verassend genoeg, PIZZA en bier. Om 23.45 kregen we van de ober een kindervuurwerkje, zo'n ding met een trektouwtje en dan confetti. Om 00:00 werden er 2 vuurpijlen afgestoken, maar dit werd gauw de kop ingedrukt door de politie: Geen vuurwerk met oud&nieuw en dat alles door het overlijden van de koning op 13 oktober 2016..

1 januari 2017, zag er wat anders uit dan een normale nieuwjaarsdag. We hebben uitgeslapen, genoten van ons hotel-ontbijtje en zijn naar het zwembad op de rooftop gegaan. Hier hebben we wat gezwommen en uiteraard gegeten. 's Middags zijn we op pad geweest om treintickets te kopen naar Kanchanaburi. Volgens het internet moesten we naar het Thonburi Treinstation aan de andere kant van Bangkok. Dus, op pad. Met een longtail boat zijn we naar de overkant gevaren (Dit heeft me weer 3 jaar van mijn leven gekost, ik heb het niet zo op boten). Bij dit treinstation aangekomen ging er maar 1 trein, om 7.30u 's ochtends. Dit wilde we niet dus gingen we onverichte zaken weer verder. Op naar Cloud 47! Een toffe rooftopbar op de - jawel - 47e verdieping van een gebouw. Een prachtig uitzicht over Bangkok en hier hebben we dan ook geproost op het nieuwe jaar (Met een frisje, anders was ons budget voor de komende 5 dagen alweer op). In de avond lekker op straat gegeten; loempia's en pannekoekjes. Bustickets gekocht voor de volgende dag naar Kanchanaburi.

Kanchanaburi, een stad iets ten noorden van Bangkok die bekend staat om de Erawan Waterfalls en de Bridgde over the River Kwai, waar in de WO2 duizenden mensen zijn omgekomen, ook Nederlanders. Op dag 1 zijn we met de fiets naar de brug gefietst, hier rondgelopen en vervolgens naar de begraafplaats gegaan. Toch best gek, om in Thailand honderden Nederlandse graven te zien. In de avond gegeten op de nightmarket: Tientallen kleine foodkraampjes. Voor eten op straat ben ik best wat angstig, omdat dit me vorig jaar erg ziek heeft gemaakt. We hebben dan ook bewust kraampjes uitgezocht waar het heel erg druk was en waar ook tig locals zaten te eten: dat is altijd een goed teken. Heerlijke hapjes op en vroeg naar bed! Dag 2 in Kanchanaburi hadden we om 8u de bus naar de Erawan Waterfalls. Dit zijn watervallen in de jungle met 7 verdiepingen. Ik vond de watervallen erg tegen vallen (misschien doordat ik de Kuang Si Waterfalls in Laos heb gezien..) maar de hike er naartoe was erg goed voor ons. In de avond weer langs allerlei lekkere kraampjes om onze buikjes te vullen. Sommige locals vonden het fantastisch dat wij aan hun kraampje kwamen, sommige vonden het erg vreemd en stonden wat ongemakkelijk te lachen. Hier hebben we kleine oliebolletjes op, een soort kaaspannekoek, kip van de plaatselijke KFC; deze jongen glimlachte van oor tot oor toen deze 2 blanke zijn kip kochten, pannekoekjes met creme en ei (?) en tot slot nog een crepe met nutella en spikkels. En dat voor nog geen 2,50EU in totaal!

Vanochtend de bus van Kanchanaburi naar Bangkok gehad. Over 2.5u stappen we in de nachtbus naar Khao Sok National Park. Deze rit zal zo'n 15 uur duren en morgenochtend zullen we aankomen. We hebben al een guesthouse geboekt voor de 1e nacht en willen morgen wat leuke tours door het NP gaan boeken. Ik ben benieuwd!

Groetjes vanuit het drukke, chaotische, warme maar fijne Bangkok!

  • 05 Januari 2017 - 11:12

    Anja Berkhout:

    Hoi Lindy,
    Het is weer een genot om je verslag te lezen!!
    Niet leuk voor jou die vertraging en shit op het vliegveld maar ik smul van hoe je het verhaal op papier zet!!
    Geniet van alle belevenissen nu samenmet Marit!!
    Dikke knuffel voor jullie allebei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 108910

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 12 Juni 2020

Nieuwe woonplaats: Nairobi, Kenya

04 Februari 2019 - 04 April 2019

Malawi, Zuid-Afrika & Namibië 2019

22 Oktober 2018 - 22 November 2018

Sri Lanka & Malediven 2018

19 September 2017 - 09 Januari 2018

Minor Social Work in Uganda 2017

30 December 2016 - 27 Januari 2017

Thailand 2017

12 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Backpacken in Thailand, Laos en Cambodja 2015

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Stage in Kenia 2014

Landen bezocht: