Doei Thailand, bedankt voor weer een fijne tijd! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu Doei Thailand, bedankt voor weer een fijne tijd! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu

Doei Thailand, bedankt voor weer een fijne tijd!

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

27 Januari 2017 | Thailand, Bangkok

Onze laatste dag in Ao Nang/Krabi! Vandaag hebben we op Railey Beach kano's gehuurd voor een aantal uurtjes en hiermee lekker rondgedobberd. Langs verlaten strandjes, door grotten en over de grote zee. Het laatste halfuur werd het spannend, want toen ging het hard regenen en stormen en hebben we heel hard moeten peddelen om weer terug op het strand te komen. In de avond onze laatste dag Ao Nang afgesloten met - hoe kan het ook anders - eten van de foodkraampjes bij de moskee. Heerlijk!

Dinsdag zijn we van Krabi naar Bangkok gevlogen, een vlucht van een uurtje in plaats van een busreis van 15u. Op het vliegveld met de uber-taxi naar ons hostel. Dit keer hadden we een hostel geboekt in een ander stuk van Bangkok, zodat we de volgende ochtend konden lopen naar de Co van Kessel fietstocht. Dit hostel was in de buurt bij het MBK winkelcentrum, een centrum met 7 verdiepingen. Hier hebben Marit en ik onze ogen uitgekeken en zeer culinair gegeten bij de Pizza Hut en Dunkin Donuts als toetje.

Om 7u present bij de Co van Kessel fietstocht. De vorige keer in Thailand heb ik de 3u durende tocht gefietst, nu de 5u. Dit was wederom een hele belevenis en super leuk. Iedereen die in Bangkok is zou zo'n tour eigenlijk moeten doen. Je fietst door smalle straatjes, langs winkelkraampjes (inclusief verotte vislucht en kippen geslacht), door de huiskamer van bewoners en uiteindelijk ook door de Old Town van Bangkok, een rustig stuk groen tussen alle hectiek. Ja, een hele leuke fietstoch met gezellige gidsen die inmiddels al wat woordjes NL kunnen: 'Pas op je hoofd!' 'Kijk uit auto!' Tot slot hoorde bij de fietstocht ook nog een lunch op een rooftopbar, prima afsluiting!

Mijn laatste dag in Bangkok. Op ons 'lijstje' stond nog het bezoeken van een infinity pool & na wat telefoontjes hadden Marit en ik besloten om naar het Siam Design Hotel te gaan, waar we tegen betaling konden zwemmen. Helaas liet de zon zich vandaag weinig zien, wat betekende dat het best wel koud we las zo op het dak van het hotel. Maar het uitzicht maakte alles goed! In de ochtend hadden Marit en ik voedsel ingeslagen, maar eigen eten&drinken was verboden bij dit zwembad. We konden nog net 1 sandwich betalen, dus die hebben we maar gedeeld, waar plotseling ooknog 10% 'service charge' bij kwam en 7% VAT. Sjongejonge, zet dat dan meteen bij de prijs, stelletje afzetters. Aan het eind van de dag hebben toch maar heel stiekem onze chippies opgegeten. 's Avonds nog voor de laatste keer een Thais maaltje, yellow curry met kip.

Vanochtend hebben Marit en ik uitgecheckt, Marit's backpack naar haar volgende hostel gebracht en zijn gaan ontbijten. Onze laatste bathjes opmaken, dus het ontbijt heeft goed gesmaakt. Marit en ik wilde met de Skytrain naar het vliegveld, dan hadden we deze manier ook weer eens gezien. Hiervoor moesten we eerst met de tuktuk naar het treinstation, 25 min. Maar, onze slimme tuktuk chauffeur had het station verkeerd begrepen en wilde ons bij de verkeerde neerzetten. Na wat protesten van onze kant en geklaag van zijn kant 'that's so far!' heeft hij ons toch weggebracht.

Nu ben ik op het vliegveld aan het wachten op mijn vlucht naar Shangai. Hopelijk gaat het deze keer wel volgens plan, want ik wil liever niet nog een keer mijn vlucht missen en bagage kwijt raken. Duimen maar!

Ik kijk in ieder geval terug op een hele fijne, leuke, mooie reis met Marit ♡

• 27 Januari 2017 - 09:49

Marit Verhoeven: