Op safari, 216 m bungeejumpen en hiken! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lindy - WaarBenJij.nu Op safari, 216 m bungeejumpen en hiken! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lindy - WaarBenJij.nu

Op safari, 216 m bungeejumpen en hiken!

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

01 Maart 2019 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Zuid-Afrika
Een land dat al heel lang wél, en niet op mijn lijstje stond. Op de basisschool ooit eens een project gedaan over Zuid-Afrika, wat me nieuwsgierig maakte naar het land van Nelson Mandela. De apartheid. Aan de andere kant is het land erg Westers, dat trok me minder aan.

Tussen Malawi en Namibië zag ik het eigenlijk een beetje als tussenstop, want rechtstreeks vliegen tussen deze 2 landen was niet mogelijk- dus dan maar een trip in ZA erbij plakken!

Na 2 korte vluchten kwam ik aan in Port Elizabeth en kon ik de volgende morgen al direct op safari in Addo Elephant National Park. Dit NP ligt op zo'n 70km van PE vandaan en is één van de grootste van het land. De Zimbabwaanse ranger Joe haalde ons op, compleet in ranger-outfit en met safari-auto. 'Helaas' waren er alleen 2 70+ Amerikanen die meegingen op deze trip, maar dat zorgde wel dat ik alle ruimte had en me van links naar rechts kon bewegen in de auto bij het zien van dieren. Olifanten, buffels, elanden. En als uitzondering ook nog 3 jonge leeuwen! Een beetje actie was gegarandeerd, want de leeuwen dachten dat zij wel een groep buffels konden aanvallen. Echter, hier waren ze nog te jong en onervaren voor dus de actie mislukte. Tof om dit te zien, niet op televisie maar op de 1e rang! Voor de lunch reden we naar een omheinde picknick plek in het park. Hier toverde ranger Joe een volledige 'braai' (Zuid-Afrikaanse BBQ) op tafel. Fantastisch, zo midden in de bush! Moe, maar meer dan voldaan reden we terug naar PE.

De 2e dag in PE was ook gelijk alweer mijn laatste. Ik besloot te voet op pad te gaan en bezocht een té leuke winkel (helaas pastte niet alles in mijn backpack), de Nelson Mandela Bay en deed een rondje door de stad. Vervolgens pakte ik een Uber naar de andere kant van de stad, naar het rehabilitatie centrum voor pinguïns. Er stranden hier dagelijks vele pinguïns en die worden in dit centrum weer opgelapt! Dit was wel leuk om even gezien te hebben!

De volgende dag was het vroeg dag, want om 7.00 moest ik klaar staan voor de bus, om naar het volgende plekje te gaan: Plettenberg Bay.

Plettenberg Bay is een dorpje aan de kustlijn van de Garden Route, waar van alles te beleven valt. Op dag 1 heb ik besloten om de volgende dag naar de Bloukrans Bungyjump te gaan. Dit had ik mijn ouders vooraf niet verteld, dus die ontvangen onverwachts een filmpje van hun dochter, die 216m naar beneden viel met een touw om de benen. Sorry paps en mams!

Op het moment daar bovenop die brug was ik iets minder blij met mijn keuze, maar wat was het ontzettend gaaf! Een fijne sfeer hing er op het platform, iedereen zong en danste mee met de muziek en je werd professioneel voorbereid op de sprong (alhoewel, sprong, je mocht een duik maken maar ik vond me voorover laten vallen al wel spannend genoeg :)

Prachtige uitzichten over de bergen, lang bungelend aan een stevig touw, op 216 meter diepte. De adrenaline giert door je lijf op zo'n moment. Bucketlist dingetje hoor! In de middag was het tijd voor een wat relaxtere activiteit, en heb ik heerlijk van het zonnetje op het strand genoten!

De laatste dag in Plettenberg Bay besloot ik om een hike te gaan maken in het Robberg Nature Reserve. Een eiland wat bij Plett in de buurt ligt, met hele kolonies van zeehonden en zeeleeuwen en prachtige vergezichten over het eiland. 10km en geklim en geklauter over rotsen later, had ik 5 uur later een moe maar voldaan gevoel na een prachtige dag!

Op dit moment zit ik weer in de bus naar mijn volgende stop, Mossel Bay. Wát een prachtig land is Zuid-Afrika. Ik moet zeggen.. Ik had het vooraf een beetje onderschat, maar het is fantastisch. Okay, heel Westers, maar de natuur, wildparken, het is heel mooi! Zuid-Afrika staat nog wel op het lijstje om eens terug te gaan, en dan écht goed de tijd te nemen, niet slechts 2 weken. Maar voor nu.. Genieten van mijn laatste 2 Zuid-Afrikaanse bestemmingen!

  • 04 Maart 2019 - 16:20

    Lenie:

    Hoi Lindy,
    Wat een leuke reisverslagen!
    Ook de foto's bij dit verslag zijn erg mooi.
    Veel plezier en lekker genieten van je reizen.

    Liefs Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 108814

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 12 Juni 2020

Nieuwe woonplaats: Nairobi, Kenya

04 Februari 2019 - 04 April 2019

Malawi, Zuid-Afrika & Namibië 2019

22 Oktober 2018 - 22 November 2018

Sri Lanka & Malediven 2018

19 September 2017 - 09 Januari 2018

Minor Social Work in Uganda 2017

30 December 2016 - 27 Januari 2017

Thailand 2017

12 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Backpacken in Thailand, Laos en Cambodja 2015

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Stage in Kenia 2014

Landen bezocht: