Hiken in Mosselbay en het fantastische Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lindy - WaarBenJij.nu Hiken in Mosselbay en het fantastische Cape Town! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lindy - WaarBenJij.nu

Hiken in Mosselbay en het fantastische Cape Town!

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

08 Maart 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mosselbay
Dit was mijn 3e bestemming in ZA en hier had ik slechts 2 nachten de tijd voor, maar dat bleek prima te zijn! De eerste dag heb ik vooral gebruikt om het stadje te verkennen, meer te leren over de geschiedenis van Mosselbaai (ontdekt door Nederlanders, hoe kan het ook anders) en een lekker visje te eten aan het strand! In de middag deed ik wat boodschappen in de supermarkt, wat altijd een hele belevenis is hier. De een na de ander spreekt Afrikaans, en heeft geen idee dat ik ze kan verstaan. Zo ook bij de kassa. De man achter mij zei gekscherend tegen de caissière: 'als ik mijn boodschappen nu gauw neerleg, betaald zij dan?!' doelend op mij. Zijn hoofd toen ik omdraaide en antwoordde, werd knalrood. De caissière schoot in de lach en gaf me een high five. Zo is boodschappen doen nooit saai!

Die avond werd er gezellig ge-braait in het hostel en na de nodige cocktails kwamen de goede ideeën op tafel. Want, waarom zou je om 00:00 's avonds niet besluiten om de volgende ochtend vroeg een hiking trail te doen? Zo gezegd, zo gedaan.

Om 8 uur 's ochtends stond ik klaar om met een Italiaan/Canadees en Taiwanees/Amerikaan de trail van 13,5 km te gaan wandelen. Echter bleek de aangegeven afstand niet te kloppen. De 13,5 km waren er in werkelijkheid 20,8. In de hitte. Zonder schaduw. Afzien hoor, hier in Zuid-Afrika! Pfoe. Gelukkig maakte de prachtige uitzichten alles goed ;)

Na de hike ben ik de bus in gegaan naar Kaapstad, mijn eindbestemming van Zuid-Afrika! En wat is Kaapstad een fantastische stad!

De eerste dag heb ik Robbeneiland bezocht, de plek waar o.a. Nelson Mandela lange tijd heeft vastgezeten. Het was erg bijzonder om de gevangenissen te zien en het verhaal te horen van een ex-gedetineerde. De dag daarna was het tijd om de Tafelberg op te gaan! 1085 meter is het hoogste punt van deze gigantische berg. Na een paar uur ploeteren in de bloedhitte, stond ik bovenop! Wat een uitzichten over Kaapstad, fantastisch! Vervolgens besloot ik om al abseilend een stuk naar beneden te gaan. Dit gaf helaas niet meer zo'n adrenaline kick na de bungeejump, maar was toch wel vet! De resterende middag besloot ik mijn melkfles-benen eens te laten kleuren aan de rand van het zwembad: ook belangrijk!

De 3e dag in Kaapstad was gevuld met allerlei hoogtepunten langs de Cape Peninsula in de omgeving. Een strand met een grote pinguïn kolonie, een strand waar tientallen shark spotters werken, jawel, hun taak is om urenlang in de zee te turen op zoek naar haaien, en vervolgens het alarm héél hard te laten afgaan als ze er een spotten.

Vervolgens heb ik Cape Point en Kaap de Goede Hoop bezocht. Dit laatste is het meest zuidelijkste puntje van het Afrikaanse continent! Gaaf!

De laatste dag in Kaapstad regende het. En stormde het. De zogenaamde 'Cape Doctor' was aangekomen! Deze dag wilde ik de Bo Kaap bezoeken, een wijk in Kaapstad met een trieste geschiedenis, waar de Nederlanders helaas een lelijke rol in hebben gehad. Omdat dit een wat onveilige buurt was, is me afgeraden om alleen te gaan. Ik zou dan geheid een target zijn en beroofd worden. Dat is natuurlijk niet helemaal wat je wilt, op de laatste dag Kaapstad. Daarom besloot ik om met een zogenaamde 'Free Walking Tour' mee te gaan. In een paar uur tijd veel geleerd over het leven van de voormalige slaven, de Islamitische cultuur, het héérlijke eten (helaas was het 10u 's ochtends) en de reden waarom de huisjes in alle vrolijke kleuren zijn geschilderd!

Mijn laatste dag afgesloten met een heerlijk diner, alleen, in - inmiddels - het zonnetje. De serveerster begreep er maar niks van. Ze vond het heel zielig dat mijn date had afgezegd en ik nu alleen moest eten... Haha!

At the moment, zit ik op mijn vliegtuig te wachten. Het vliegtuig dat me naar land #3 van deze reis brengt: Namibië! Ik heb genoten van Zuid-Afrika en wil hier zéker nog eens naar terug, want ik ben nog lang niet uitgekeken in dit immens grote en prachtige land. Maar voor nu: Namibië! Met een 4x4 auto. En een daktent. En Sophie. Je snapt, dat zijn natuurlijk dé ingrediënten voor een hoop avonturen (positief, of negatief, lekke band of niet, we gaan het zien!)

Groetjes vanuit Cape Town, the mothercity of South Africa :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 108793

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 12 Juni 2020

Nieuwe woonplaats: Nairobi, Kenya

04 Februari 2019 - 04 April 2019

Malawi, Zuid-Afrika & Namibië 2019

22 Oktober 2018 - 22 November 2018

Sri Lanka & Malediven 2018

19 September 2017 - 09 Januari 2018

Minor Social Work in Uganda 2017

30 December 2016 - 27 Januari 2017

Thailand 2017

12 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Backpacken in Thailand, Laos en Cambodja 2015

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Stage in Kenia 2014

Landen bezocht: