Bangkok, een stad met enorme contrasten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu Bangkok, een stad met enorme contrasten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu

Bangkok, een stad met enorme contrasten

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

15 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Ola! Daar zijn we dan, in het bijzondere Thailand.
Beide vluchten zijn goed gegaan, maar waren erg lang. Maandag 13 juli kwamen we rond 15.00u aan in Thailand, waar we gelukkig snel een visum kregen en ook onze backpacks rolde netjes op de band: Opluchting!
Vervolgens geld gepind en een flesje water gekocht. Zo hadden we kleingeld om de taxi van te kunnen betalen. Helemaal beneden bij het vliegveld stonden de taxi's klaar en kreeg je er eentje aangewezen. Na een eerste kennismaking met het Thaise verkeer, zijn we veilig bij de Kho San Road afgezet. En toen begon het zoeken.. Na een tijdje zoeken en ons verbaasd te hebben over de straat waar we liepen, vonden we het hotel en konden we inchecken. We zijn eventjes het zwembad in gegaan en 's avonds naar de Kho San Road om te eten, heerlijke Pad Thai met kip! Mam, you're wrong: Het eten is heerlijk hier!

Dinsdag 14 juli konden we in een restaurant tegenover het hotel ontbijten en hierna zijn we op zoek gegaan naar treintickets.. Deze waren helaas uitverkocht, dus hebben we maar tickets gekocht voor de nachtbus naar Chiang Mai. Donderdagavond om 19.00u gaat de bus weg en vrijdagochtend rond 8.00u hopen we in Chiang Mai aan te kunnen. In de middag zijn we naar het tempel complex Wat Pho geweest, waar een grote goude Buddha ligt en heel veel tempels. Hier hebben we een paar uur lang rondgelopen. Na al dat lopen deden onze voetjes pijn.. Dus op naar een Thaise voetmassage! Op het einde nog een paar minuten schoudermassage, maar dat was geen pretje. Inclusief allemaal rare houdingen maar alles was weer losgekraakt! Zo'n 15 kilo bagage meeslepen op de rug voel je ook wel! In de avond een curry op met rijst, ananas en kip en dat smaakte prima! 's Avonds hebben Anouk en ik ons vermaakt met kraampjes en winkeltjes. Eindstand: Een armbandje en hempje. Voordat we gingen slapen nog een potje gepoolled bij het zwembad, ik moet maar goed oefenen deze 6 weken!

Woensdag 15 juli; Vandaag zijn we met een fietstocht van Co van Kessel mee geweest, wat was dit gaaf! In 3u tijd hebben we niet-toeristische stuks van Bangkok gezien. Mensen die nog vrolijk naar je zwaaien. We zijn langs marktjes geweest, door achtertuinen gefietst en met een boot naar de overkant gevaren waar we ook nog rond gefietst hebben. Het was zo'n groot contrast met de hectiek in het toeristische gedeelte. Dit was echt super super leuk en zou het zo nog een keer doen! Hierna zijn we naar een mega shoppingmall geweest met 8 verdiepingen.
Op dit moment liggen we uit te rusten op bed en in de Lonely Planet aan het kijken of er nog iets leuks te doen is in Bangkok!
Morgenochtend (donderdag 16 juli) uitchecken bij het hotel, een plek proberen te vieren om onze backpacks achter te laten en als dit niet kan, dan de hele dag met bagage rondlopen in Bangkok totdat we 'a avonds de bus naar het noorden nemen.

Doeiiii!

• 15 Juli 2015 - 10:48

Jan:

Nou Lin, jullie hebben al een hoop gedaan en gezien maar het echte backpacken gaat nu pas beginnen!
    Sterkte tijdens de lange busrit ( zo n 740 km. ) hopelijk hoef je niet met een kratje levende kippen op schoot te zitten :-) Fijne reis verder !

• 16 Juli 2015 - 10:13

Jesse:

Cool! :-)

• 19 Juli 2015 - 09:07

Lenie:

Hoi Lindy,
    Dit word 6 weken lang genieten! Lieverd heel veel plezier!
    Groetjes en liefs Lenie

• 19 Juli 2015 - 21:30

Juul:

Heee Lin, volgensmij heb ik daar die fietstocht ook gemaakt. Was echt super vet inderdaad, dan zie je echt de echte cultuur. Nog veel plezier! X