Chiang Mai; stad van de muggen, regen en olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu Chiang Mai; stad van de muggen, regen en olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lindy - WaarBenJij.nu

Chiang Mai; stad van de muggen, regen en olifanten

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

19 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Een berichtje uit Chiang Mai!

16 juli; Vanochtend nog een ontbijtje op naast het hotel en hierna de backpacks ingeleverd en uitgecheckt bij het hotel. We wilde naar een tempel toe, Wat Arun. Toen we daar aan kwamen bleek hij in de steigers te staan voor onderhoud. Erg jammer want het zag eruit als een mooie tempel! Toen zijn we maar naar een park in de buurt geweest waar we lekker hebben gechilld. Na het lunchen hebben Anouk en ik nog even op de PC gezeten om foto's om te zetten. En toen kwam het leuke moment.... Op naar het busstation voor onze bus naar Chiang Mai. We werden vanaf het busstation met taxi's weer ergens anders heen gebracht. Toen we daar aankwamen stonden er nog wat mensen van de groep, maar geen bus te bekennen. Na wat telefoontjes en een lange tijd wachten, bleek dat we verkeerd gedropt waren en dat we nog een stuk moesten lopen. Toen we daar aankwamen ging het heel snel en zaten we binnen een paar minuten in de bus. De airco stond op standje vrieskist dus ik was heel blij met mijn trui en dekentje!

17 juli; Na een busrit van zo'n 9u, kwamen we sochtends vroeg aan en was alles nog donker en verlaten. Met onze spullen zijn we maar gaan lopen, op zoek naar een slaapplaats. Deze vonden we gelukkig al snel: Dutch Guesthouse. Een prima dorm met 8 bedden. Hier slapen we voor 2.50 pp per nacht. Gauw een koude douche en lekker nog even slapen! Na een uurtje was ik weer wakker en heb ik op ons balkon met een muziekje op een verhaaltje geschreven en een boekje gelezen. We zijn bij een restaurantje gaan lunchen en hebben bustickets naar Pai geboekt voor maandagochtend. 's Avonds was er een foodfestival wat heel erg gezellig was. Chiang Mai is zoveel beter dan Bangkok! Na 45min lopen waren we weer bij het hostel.

18 juli; Wat een topdag! Lekker uitgeslapen (8u voor mij, 10u voor de andere) en een ontbijtje gehaald bij de 7/11. In de middag werden we opgehaald met een busje en na een uurtje rijden waren we in de jungle waar de olifanten stonden! Deze olifanten zijn vroeger voor slecht toerisme gebruikt en mishandeld. Nu staan ze hier en wordt er heel goed met ze omgegaan! We kregen andere kleren aan en hebben wat Thaise woordjes geleerd om de olifanten te besturen. Toen kwam het eten geven; Wat zijn ze groot!!! Maar zo lief. Hierna mochten we op de olifant stappen wat nog best moeilijk was! Even een stukje oefenen met rijden. Zo vet dat ze gewoon luisteren als je zegt welke kant ze op moeten! Geen haken aan te pas gekomen bij dit goede olifanten kamp. Nu gingen Anouk en ik samen op Sjanie de olifant richting de jungle! Pai pai: forward! Sjanie luisterde goed naar ons en we kwamen uiteindelijk bij de rivier aan, waar we het water in gingen en de olifanten lekker mochten badderen. Toen moesten we gauw terug want het ging heel hard regenen. Dit was zo'n leuke dag omdat de olifanten ook heel goed verzorgd worden, geen haken, mishandeling of kettingen. Super!

19 juli; Vandaag moesten we vroeg op voor een tourtje maar helaas was het een grote flop. We begonnen de dag met een bezoekje aan een long neck village, wat een vluchtelingenkamp van Birmezen bleek te zijn die betaald krijgen. Alle kleine kindjes gingen al poseren als er toeristen kwamen, heel sneu. Hierna naar een olifantenkamp waar de olifanten heel slecht behandeld worden dus daar wilde wij natuurlijk geen ritje maken dus dat is geskipt van het programma. Na de lunch gingen we 1u lopen naar een mooie waterval alleen de terugweg was door de stromende regen.. Helemaal doorweekt! De andere gingen nog raften maar ik ben niet zo'n held met water dus haakte af. Gezellig met een klein Nederlands jongetje van 6 'Ik zie ik zie wat jij niet ziet' gedaan. Hierna met drijfnatte kleding naar het hostel terug en toen eindelijk een warme douche!

Morgenochtend om 8.30 hebben we de bus naar Pai! :)

• 19 Juli 2015 - 18:27

Kimberley:

Wauw wat maak je weer gave dingen mee! Vooral een ritje maken op de olifant!
    Geniet er nog van,en ik blijf je volgen hoor!

Xx

• 19 Juli 2015 - 20:29

TRie Gooshouwer:

Hoi lieve Lindy. Zo te zien hebben jullie weer heel wat ondernomen. Doe maar rustig aan hoor. Liefs van ons. xx

• 20 Juli 2015 - 14:53

Jan:

Hoi Lin, ook al zitten wij op een verzengend Zakynthos volgen wij uiteraard wel jouw avonturen.
    Zowel een mooi avontuur als een minder avontuur met oliefanten, houd het beeld van dat mooie maar vast !
    Misstanden zal je altijd en overal ter wereld tegen komen. En die regen.... tja regenseizoen zal je nog wel vaker mee te maken krijgen. Helaas weten we al via WhatsApp dat je excursie naar Pai niet lekker verloopt, je hebt helaas koorts gekregen en ligt op bed. Hopen maar dat het snel beter gaat.
    Groeten van je vader, moeder en je zusje. Laa kon ( ja, ja je vader schrijft al wat Thai :-)