Laos, zo'n verschil met Thailand! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lindy - WaarBenJij.nu Laos, zo'n verschil met Thailand! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lindy - WaarBenJij.nu

Laos, zo'n verschil met Thailand!

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

28 Juli 2015 | Laos, Vangviang

Weer een berichtje, dit keer vanuit het mooie Laos! :)

23 juli; We zijn nog in Chiang Mai! Lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan en rond een uur of 3 richting de stad gegaan. Hier hebben we wat uurtjes rond gewandeld, wat ik gewoon al heerlijk vind om te doen omdat je zoveel mensen ziet, die met hun dagelijkse leven bezig zijn.
In de middag nog een ongeluk zien gebeuren op straat, 2 scooters knalde op elkaar en dat zal vast vaak gebeuren hier, ze rijden als gekken.
In de avond bij de Mac gegeten en JA: De McChicken smaakt hetzelfde als in Nederland! :)

24 juli; 's Ochtends naar de stad geweest voor een internetcafe omdat Anouk graag even op de computer wilde en ik heb mooi mijn foto's kunnen overzetten op een USB stick, beter dubbel op! In de middag hebben we dollars gewisseld voor ons visum voor Laos, wat nog een klein probleempje was. NERGENS waren dollars te krijgen en toen we de hoop een beetje hadden opgegeven, zagen we nog een klein hokje met "money exchange" erop en deze vrouw toverde zo een stapel dollars uit een kastje, super!

25 juli; Rond 10u sochtends zijn we met een busje opgehaald en nadat we nog wat Koreanen hadden opgehaald (wij dachten al dat het Chinezen waren, wie heeft tips om ze uit elkaar te houden?) zijn we in zo'n 6u richting de grens gereden. Het visum kregen we gelukkig meteen mee, dusrwe hebben weer een mooie stempel in ons paspoort! Nadat we de grens over waren moesten we in de slaapbus maar dit was voor mij geen succes. Het waren ligbedden, waardoor je om 18.00u al in slaaphouding lag. En de bedden waren best smal, nu ben ik niet zo dik maar met iedere bocht leek het alsof ik zo in het gangpad kon belanden, nee geen succes. Na zo'n 17u rijden zijn we aangekomen in Luang Prabang!

26 juli in Luang Prabang. Wat een verschil met Thailand! Een stuk rustiger, je struikelt niet overal de selfie-makende Chinezen (of zijn het dan toch Koreanen?) en de bevolking is toch wat rustiger, vriendelijker. We hebben lekker rondgewandeld door een stukje van Luang waar geen toerist te zien was, heerlijk: het lokale leven. In de avond nog lekker gegeten en savonds op tijd naar bed want iedereen was nog moe van de busreis!

27 juli; Op naar de Kuang Si watervallen! Wat was dit prachtig zeg, heel helder blauw water en overal kleine en grote watervallen. Mooi! Hier hebben we wat uurtjes door gebracht en gezwommen en savonds op de markt gegeten bij een buffet voor 1.50. Wat we precies gegeten hebben weet ik niet, maar het was best te doen!

28 juli; Vroeg op en lekker een stokbroodje met Nutella gehaald als ontbijt. Vervolgens met een tuktuk naar het busstation en in zo'n 5u rijden richting Vang Vieng. De weg was heel erg mistig (in de bergen, eng) maar allemaal goed gegaan! Ook Vang Vieng is weer een leuk stadje, veel gemoedelijker!

Tijdens al deze busritten hebben we ook de mooiste wc's! En daar zal ik eens verslag over uit brengen. Men doet het hokje open en vindt een gat in de grond. Vervolgens trekt u uw broek naar beneden en gaat gehurkt boven het gat hangen: goed voor de been en bil spieren! Nadat de darmen en/of blaas geleegd zijn, pakt men wcpapier uit je tas. Ga nooit zonder wcpapier op pad want dan zal je spijt krijgen! Nadat alles schoon geveegd is, staat er een sterk ruikend emmertje waar je je papiertje in kunt gooien. Broek omhoog, maar.... Nog niet klaar! Bij deze weg toiletten kan je niet doortrekken, maar daar hebben de Aziaten een oplossing voor gevonden. In het hokje staat een grote ton met water en daarin een schepje. Net zolang water scheppen zodat je het weer schoon gespoeld hebt. En voila! Zo gaat hier een toilet bezoekje langs de weg. De busrit van Thailand naar Laos stopte ook regelmatig langs de weg, dus dan mag je met je wcrol naar de bosjes toe. Hier zat ik rustig in het donker totdat er allemaal vrouwen langs kwamen lopen en aan het lachen en wijzen te zien hadden ze het over mij. Jammer dan, wat moet, dat moet!

Zo, nu zijn jullie weer onder hoogte van al onze dagen en niet te vergeten: toilet avonturen! Morgen (29/7) willen we gaan fietsen naar grotten en rijstvelden hier in de omgeving en dan waarschijnlijk die dag erna weer richting de volgende stad; Vientiane.

Groetjes en liefs van mij, uit het mooie Laos!

• 28 Juli 2015 - 18:51

Yvonne:

Hoi Lindy en consorten,
    Wat zien jullie veel zeg. Leuk dat we jullie reisverslagen weer kunnen lezen. Ik zit thuis gewoon mee te genieten! De grotten en rijstvelden zullen ook wel prachtig zijn om te zien!
    Heel veel plezier!
    Groetjes,
    Yvonne

• 28 Juli 2015 - 19:09

Thony:

Hey Lin, je maak aardig wat mee zo ..goed te lezen dat je het zo naar je zin heb

• 29 Juli 2015 - 17:50

Ad:

Goed om te horen en te zien dat het weer goed gaat!! Ik ben benieuwd naar de foto's straks! Heb er bij je vader al enkele gezien op de mobiel, de sproeiende olifant e.d. Geweldig. Geniet nog maar van die wondere wereld. Ad

• 30 Juli 2015 - 19:23

Yannos:

Hey Lin, weer een hoop onderdelen van je reis die je kan wegstrepen !
    Vooral de foto s van de Kuang Si watervallen waren er mooi, haast te mooi om waar te zijn.
    Sterkte met de regen daar ! Ik zag een aantal foto's die logen er niet om. In Nederland klaag je wel eens om het weer maar volgens mij krijgen jullie daar ook je portie wel, het is tenslotte regenseizoen daar! Op naar het volgende verhaal.......