Een drukke laatste week voor vertrek - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Lindy - WaarBenJij.nu Een drukke laatste week voor vertrek - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Lindy - WaarBenJij.nu

Een drukke laatste week voor vertrek

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

11 September 2017 | Nederland, Dordrecht

Volgende week, dinsdag 19 september om 11.20 uur vertrekt het vliegtuig dat mij naar Uganda zal brengen (oké, eerst naar Turkije en Rwanda, maar daarna Uganda). Vorige week en deze week staan in het teken van lessen op Hogeschool Windesheim in Zwolle, waarin we worden voorbereid op ons project in Uganda.

Voor mijn minor ‘International Health Care & Social Work’ ga ik 13 weken werken op het project ‘Jinja Connection’ (www.jinjaconnection.com). Dit project zet zich in voor straatjongeren en andere kwetsbare kinderen in (de omgeving van) Jinja. Straatkinderen kennen wij in Nederland vrijwel niet, maar in Uganda is dit helaas aan de orde van de dag. Deze kinderen wonen, slapen en eten op straat en velen van hen zijn verslaafd aan lijm. Dit filmpje geeft een goed beeld van het leven van deze kinderen: https://www.youtube.com/watch?v=k4LUd5an9TU

Bij Jinja Connection ga ik samen werken met mijn duo maatje. Een van onze taken zal zich waarschijnlijk richten op het vergroten van de weerbaarheid van deze kinderen. In de eerste week zullen we gaan bespreken wat onze exacte opdrachten zijn de komende maanden. Ik hoop hier de kennis en ervaring van afgelopen jaren te kunnen inzetten tijdens mijn werkzaamheden.

Mocht je een mailtje willen ontvangen wanneer ik een nieuw verhaal plaats, dan kun je je aanmelden voor mijn blog. Aan de linkerkant van de pagina staat ‘Meld je aan voor de mailinglijst’ (onder mijn foto). Hier kun je je emailadres invullen!

Tot het volgende berichtje, vanuit het zonnige Uganda!

  • 11 September 2017 - 18:25

    Rachel:

    Heel veel succes in Uganda.. Dat zal vast en zeker ook een hele mooie ervaring worden!
    Groetjes Rachel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 108978

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 12 Juni 2020

Nieuwe woonplaats: Nairobi, Kenya

04 Februari 2019 - 04 April 2019

Malawi, Zuid-Afrika & Namibië 2019

22 Oktober 2018 - 22 November 2018

Sri Lanka & Malediven 2018

19 September 2017 - 09 Januari 2018

Minor Social Work in Uganda 2017

30 December 2016 - 27 Januari 2017

Thailand 2017

12 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Backpacken in Thailand, Laos en Cambodja 2015

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Stage in Kenia 2014

Landen bezocht: