Go Girls & Game On, verhuizing en kakkerlak in bed - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Lindy - WaarBenJij.nu Go Girls & Game On, verhuizing en kakkerlak in bed - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Lindy - WaarBenJij.nu

Go Girls & Game On, verhuizing en kakkerlak in bed

Door: lindyberkhout

Blijf op de hoogte en volg Lindy

25 Oktober 2017 | Oeganda, Jinja

Hello!

Hier een korte update vanuit Uganda!
De afgelopen weken zijn Charley en ik begonnen met het geven van de programma’s Game On en Go Girls. Game On voor 8 jongens, Go Girls voor 8 meiden. Gemiddelde leeftijd 10-14 jaar. En dit doen we op 3 scholen. Dit houdt ons lekker bezig! Ieder programma heeft 7 sessies over verschillende onderwerpen. We hebben nu de introducties gehad en een eerste thema over stereotypen tussen jongens en meiden, wat voor gedrag specifiek voor een man/vrouw is en verschillen in communicatie. Ook komen er nog onderwerpen aan bod als stress, pesten, vriendschappen en menstruaties. Het is erg interessant om deze sessies te geven, al gaat het natuurlijk wel op de Ugandese manier. We zijn een keer bij een school aangekomen, waar we weer weggestuurd werden omdat de kinderen examens hadden. Ook zijn er regelmatig teveel kinderen of juist te weinig. Ach, this is Uganda.

Verder ben ik hier verhuisd naar een nieuw guesthouse, aan de andere kant van Jinja. Dit guesthouse is een stukje duurder, maar heeft meer faciliteiten. Zo is er een zwembadje (met de nadruk op –JE, formaat voetenbad) en een restaurantje waar je ontbijt, lunch en avondeten kunt krijgen. We slapen nu met z’n 5en in een huisje. Het nadeel van de verhuizing is dat we nu geen fietsen meer tot onze beschikking hebben, waardoor we overal met de boda naartoe moeten gaan. Maar, gelukkig wegen de voordelen op tegen de nadelen :-)

Afgelopen nacht schrok ik wakker van Jorick, die lawaai maakte. Hij riep ‘’fack off!’’en bewoog in zijn bed. Ik schrok wakker en dacht dat er iemand in de kamer was, maar volgens Jorick was het alleen een sprinkhaan op zijn hoofd, in de klamboe. Maar… Bij nader inspectie bleek het een kakkerlak te zijn. In de klamboe. Op zijn hoofd. GAT-VER-DAMME. Hopelijk blijft mij dit bespaard de komende maanden, want ik vind deze smerige beestjes niet zo heel prettig en al helemáál niet in mijn bed.

Dit weekend is er een Halloween feest (lang leven de Engelse en Amerikaanse invloeden in Uganda) waar we naartoe gaan. Voor volgende week staat er een uitwisseling met de universiteit in Entebbe op de planning, waar ik niet zo’n zin in heb.

Tot het volgende blog, dan zal ik wat meer/uitgebreider/leuker schrijven! :-)