First days in Kenya - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lindy - WaarBenJij.nu First days in Kenya - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lindy - WaarBenJij.nu

First days in Kenya

Blijf op de hoogte en volg Lindy

03 Januari 2014 | Kenia, Kisumu

01/01/2014
Vroeg wakker, want om 7.15u moesten wij allemaal aanwezig zijn op Schiphol. Dit was niet zo heel moeilijk, want op het moment dat de wekker ging (4.30u) stond ik recht overeind in mijn bed: vol van enthousiasme!
Hier afscheid genomen van iedereen, tijd om de koffers in te gaan leveren. Meteen al een probleem: Mijn ene koffer was veel te zwaar, waardoor ik midden op Schiphol alles open moest maken en gaan verdelen en dingen in mijn handbagage moest doen. Het vliegtuig vertrok 2u later dan gepland, ivm een kapotte motor. Maar toen we eenmaal opgestegen waren, hebben we een goede vlucht gehad. En ook op het vliegveld in Nairobi is alles goed gegaan, ze deden niet moeilijk over ons visum en ook de koffers hadden we snel. We werden opgehaald door James, die op het dak van zijn auto klom, en alle koffers hierop zette en vastmaakte met een touw.. Op goed geluk! Eenmaal aangekomen in het Shalom House (het hotel voor 2 nachten), stond ons de eerste Keniaanse verassingen te wachten: koffers 2 hoog naar boven tillen, koude douche, gevecht met de klamboe..

02/01/2014
Om 9.00u werden we bij het ontbijt verwacht, en rond 10.00u zijn we vertrokken. Eerst wat geld gepind, heel gek dat je hier allemaal briefjes krijgt voor 0,50cent en 1,00euro enz, waardoor dus heel je portemonnee vol zit. Daarna zijn we naar een weeshuis geweest voor olifanten, hier konden we zien hoe ze gevoerd werden met melk uit de fles. Hierna hebben we lekker geluncht, en vervolgens naar een soort giraffen dierentuin geweest waar je de giraffen mocht aaien en eten geven.
Tot slot van onze eerste dag zijn we naar een werkplaats geweest, waar vrouwen allemaal verschillende sieraden maken. Hier kregen we een rondleiding, zodat we precies wisten wat er stap voor stap allemaal gebeurd. De man die ons deze rondleiding gaf, deed het niet op zijn Keniaans: Alles moest snel snel: ''Yes? Okay? Ready? Next!''
Dit was heel interessant om te zien hoe hier door deze organisatie (wat ook in Nederland verkocht word) zoveel werk heeft voor vrouwen. Ook hebben we een Keniaanse simkaart gekocht, waardoor we nu kunnen bellen/smsen/internetten. 's Avonds zijn we uiteten geweest, en hebben we onze spullen gepakt en natuurlijk genoten van een ijskoude douche!

03/01/2014
De wekker stond gepland op 4.30, maar om 3.30 stond ik met mijn zaklamp naast het bed omdat er meerdere muggen in mijn klamboe zaten. Ook voelde ik overal jeuk, en bleek ik meerdere grote muggenbeten te hebben.
Om 5.30 moesten we met koffers en al weer beneden staan, de koffers werden natuurlijk weer op het dak vastgemaakt, en we zijn begonnen aan onze lange reis van Nairobi naar Kisumu. De chaffeur heeft een verkorte versie genomen, wat neer kwam op 6.5u hobbelen in de bus en langs allemaal dorpjes. Halverwege hing er een koffer half van het dak af, waardoor we moesten stoppen. Meteen kwamen er allemaal kinderen op ons af, want een busje vol met muzungu's (blanken) is erg interessant. Vlak voordat we weer verder reden, hebben we de kinderen koekjes, chips en chocola gegeven. De enorme glimlach die op hun gezichtjes verscheen is echt onbeschrijfelijk. In Nederland kan je een kindje niet meer zó onwijs blij maken met een koek en wat chocola.
Toen we eindelijk aankwamen bij Panda's Paradise (ons compound voor de komende 6 weken), keken wij allemaal onze ogen uit. Wat zag het er mooi uit! En luxe! Ik heb de Canadese kamer, een groot 2 persoonsbed en een enorme badkamer. Alle spullen uitgepakt en toen met Sammy (onze vaste tuktuk-driver) en zijn vrienden naar het winkelcentrum. Boodschappen doen in Kisumu.. Wat een belevenis is dat! Overal worden we aangestaard en ook hoor je regelmatig ''muzungu! muzungu!''
Na de boodschappen zijn we uiteten geweest, en nu schrijf ik dit.
Ik wilde hierna lekker gaan douchen, maar helaas, het licht doet het niet in mijn badkamer. Even creatief zijn en een andere oplossing verzinnen dan maar! Morgen (04/01/2014) gaan we alle stage plaatsen in Kisumu bekijken, wat voor mij inhoud dat ik zal zien hoe het weeshuis Mama Ngina eruit ziet, waar ik maandag zal gaan starten. Heel erg leuk!

Toedels!

ps. Mijn nieuwe sport word malaria-muggen doodslaan!

  • 03 Januari 2014 - 19:49

    Jolanda:

    Leuk om te lezen lindy fijn dat het so far goed gaat!!!

  • 03 Januari 2014 - 20:19

    Amy Boogert :

    Hee Lindy, super om je verslagen te lezen! Ik ga je volgen! Veel succes en plezier! Xx

  • 03 Januari 2014 - 20:21

    Vader J:

    Klinkt allemaal best goed, toch ?
    Hopelijk ga je dat (warm) douchen niet over 3 maanden allemaal inhalen!
    laterrrrrr

  • 03 Januari 2014 - 20:25

    Femke:

    Ondanks de muggen... veel plezier!

  • 03 Januari 2014 - 20:46

    Oom Ad:

    Hoi lin.
    wat heb ik een diep respect en bewondering voor jou! Heel veel succes dit ga je je verdere leven niet meer vergeten. Dikke hug van je oompje.

  • 03 Januari 2014 - 21:36

    Thony M:

    Hey Lin , fijn dat het allemaal goed gaat ... Veel plezier xx

  • 03 Januari 2014 - 23:02

    Britt:

    Heei Lindy!

    Ik vind het erg leuk om jou blog te lezen. Ik hoop dat je een leuke tijd krijgt in Kenia, maar ik hoop ook dat je wel een keer "warm" kunt douchen!
    Wat irritant die muggen! Ik zal er helemaal gestoord van worden.
    nouuu....... tot over 3 maanden dan maar :(
    Ik ga je erg missen!

    Dikke kus van Britt

  • 03 Januari 2014 - 23:04

    Ingrid Megchelsen:

    Wat een leuke verhalen. je kan zo goed schrijven dat ik helemaal in je verhaal zit.

    geniet van alles wat nog komen gaat!!

    veel succes en plezier xx

  • 04 Januari 2014 - 16:34

    Je Kleine Mormel Donna X:

    heeee lin !
    was leuk om je blog te lezen, ik mis je al hoor !
    nog veel plezier, was leuk dat we gebeld hebben hihi

    dikke kus je kleine zusje
    hou van je x

  • 05 Januari 2014 - 16:37

    Rie Gooshouwer:

    Wat leuk dat ik je zo kan volgen. Je bent een kei en ik ben heel trots op je en opa natuurlijk ook. Veel liefs van ons. Oma

  • 05 Januari 2014 - 16:43

    Rie Gooshouwer:

    Hallo lieve Lindy.wat leuk dat we je zo kunnen volgen. Ben je al een beetje uitgerust? We vinden je een kei en zijn heel trots op je. Dikke kus van ons.

  • 05 Januari 2014 - 20:06

    Ome Gert:

    Hey Lin,
    Wat een hele leuke blog, we gaan het volgen met plezier!
    Moeten we een grote vliegenmepper sturen, voor die rot muggen? Hahahaha
    Heel veel plezier verder en groetjes van de Maaskantjes

  • 06 Januari 2014 - 12:34

    Gerda:

    Eindelijk zit je er, je hebt er zo naar uitgekeken! Succes met de start van je stage bij mama Ngina vandaag.

    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 109050

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 12 Juni 2020

Nieuwe woonplaats: Nairobi, Kenya

04 Februari 2019 - 04 April 2019

Malawi, Zuid-Afrika & Namibië 2019

22 Oktober 2018 - 22 November 2018

Sri Lanka & Malediven 2018

19 September 2017 - 09 Januari 2018

Minor Social Work in Uganda 2017

30 December 2016 - 27 Januari 2017

Thailand 2017

12 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Backpacken in Thailand, Laos en Cambodja 2015

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Stage in Kenia 2014

Landen bezocht: