Webale nyo Oeganda, op naar Keniaanse avonturen! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lindy - WaarBenJij.nu Webale nyo Oeganda, op naar Keniaanse avonturen! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Lindy - WaarBenJij.nu

Webale nyo Oeganda, op naar Keniaanse avonturen!

Blijf op de hoogte en volg Lindy

10 Oktober 2019 | Oeganda, Kampala

De laatste blog vanuit Kampala, Oeganda (voorlopig dan, I’ll be back for sure!) :)

Het weekend is vorige week ingeluid met goed nieuws: ik heb mijn eerste reis verkocht aan een klant! Zo leuk! :) Dit werd goed gevierd met cocktails en een silent disco. Kampala is ook van alle markten thuis, hé ;)

Het afgelopen weekend ben ik terug in Jinja geweest, terug bij Basecamp waar ik eerder gewoond heb, terug in het stadje dat in mijn hart zit. De rit daarheen duurde iets langer dan normaal, 4 uur in plaats van 2 uur. De driver hield zich namelijk netjes aan de verkeersregels en snelheid. Gelukkig ben ik inmiddels een pro geworden in het slapen in busjes terwijl je een African massage krijgt (de dramatische gaten in de weg zorgen voor zo’n speciale massage). Na zo’n 4 uur rijden kwamen we de rotonde op waar Jinja begint: intens geluk! Mijn hart heeft het afgelopen weekend meerdere sprongetjes (sprongen!) gemaakt van vreugde, gewoon doordat ik weer terug was in Jinja!

Bij aankomst besloot ik direct naar Mainstreet te gaan. Mainstreet is dé straat in Jinja, daar (en in de zijstraten) zijn alle restaurantjes, barretjes, winkels, supermarkten en souvenirwinkeltjes. Ik wilde nieuwe sushistokjes kopen, want sushi is natuurlijk héél Oegandees. Ik stapte het winkeltje binnen en de man zei direct: ‘He, ik ken jou! Kom je voor de sushi stokjes?’. Door mijn verbaasde hoofd gaf hij uitleg: ‘Ja, jij kwam altijd met een groepje vragen of ik nieuwe sushi stokjes had, dat weet ik nog, maar nu heb ik er heel veel. Wil je ze zien?’ Inmiddels kan ik dus weer in stijl sushi eten (in november in Nederland dan), niet geheel onbelangrijk!

Zo is het dit weekend nog een aantal keer gebeurd dat een boda chauffer me twijfelend aan keek en vroeg of ik al eerder in Jinja was geweest, omdat ik hem zo bekend voorkwam. Heerlijk dit soort momenten! Dit weekend was echt even een trip down memory lane, dat snap je! Uiteraard is een weekend (of überhaupt dag!) Jinja niet compleet zonder bijzondere gebeurtenissen. There you go:

-Ik besloot een dagje te relaxen aan het zwembad. Natuurlijk ging het na 30 minuten alweer gieten, want dat is zo ongeveer traditie als ik een keer aan het zwembad lig. Echter vond de ober van het zwembad-restaurantje dat nog geen reden om mij weer naar huis te laten gaan, nee, ik moest nog even wat drinken en eten. Later vroeg hij of hij even de WiFi code in mijn telefoon mocht zetten. Prima. ‘’Okay madam, I also put my number in your phone so you can call me tonight and we can meet again’’. Dit afspraakje heb ik maar even aan me voorbij laten gaan ;)

-Op zondagavond is Bourbon dé plek in Jinja. Een uitgaansplekje aan de Nijl. Met een nieuwe student van de minor ben ik hierheen gegaan en dit was weer een typische ‘’ik kom net aan in een Afrikaanse club en ik ben wit’’ avond. 1 huwelijksaanzoek, 7 telefoonnummer-aanvragen en 20 handen op mijn rug later, waren de Oegandezen een beetje gewend aan deze twee mzungu’s. Er bleek een nieuw vlot gebouwd te zijn, een jarenproject want hier waren ze al mee bezig toen wij er in 2017/2018 waren. Na onze dance skills in de strijd te hebben gegooid tussen de Oegandezen die toch écht veel beter kunnen dansen, kregen we een wake-up call. Het vlot kantelde. Resultaat? Tot aan mijn knieën nat. De avond is al soppend op mijn All Stars doorgegaan..

Na dit weekend zet ik mijn werk (voorlopig) voort vanuit Nairobi, Kenia. Eens kijken hoe dat bevalt! De volgende blogs zullen dus vanuit Kenia zijn!

Oeganda, webale nyo voor alle heerlijke momenten en avonturen en hopelijk tot heel gauw…

  • 10 Oktober 2019 - 12:46

    Ad:

    Hoi Lindy, leuk verslag wederom! Ook je laptophoes heb ik gespot, fleurig dingetje hoor.... Hou die mannen die van alles willen van je af , opdringerig volk haha. Succes verder maar weer, have fun!! Groet uncle Ad

  • 10 Oktober 2019 - 23:14

    Michel:

    Grappig stukje weer, en ik moet zelf ook terugdenken aan de dagen (pppfff, al weer bijna 10 jaar geleden) dat ik in Jinja was. Leuke tijd met leuke mensen. Veel plezier nog. Gr., Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 108769

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 12 Juni 2020

Nieuwe woonplaats: Nairobi, Kenya

04 Februari 2019 - 04 April 2019

Malawi, Zuid-Afrika & Namibië 2019

22 Oktober 2018 - 22 November 2018

Sri Lanka & Malediven 2018

19 September 2017 - 09 Januari 2018

Minor Social Work in Uganda 2017

30 December 2016 - 27 Januari 2017

Thailand 2017

12 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Backpacken in Thailand, Laos en Cambodja 2015

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Stage in Kenia 2014

Landen bezocht: