Kenia-update! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lindy - WaarBenJij.nu Kenia-update! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Lindy - WaarBenJij.nu

Kenia-update!

Door: liinnnndy

Blijf op de hoogte en volg Lindy

06 Februari 2020 | Kenia, Nairobi

Een aantal updates over mijn leventje in Nairobi, Kenia!

-Lamu trip is officieel geboekt! 10-13 april vlieg ik met 2 collega’s, in een klein propeller vliegtuigje, naar het islamitische Lamu toe. Heel erg benieuwd hoe het daar gaat zijn! De Nederlandse overheid geeft een negatief reisadvies af voor deze regio (vooral het vasteland), maar, dat doet onze pietepeuterige overheid natuurlijk nogal snel ;) Maar eens met eigen ogen kijken waarom iedereen die ik spreek zo lovend is over Lamu: heel veel zin in!

-Duurzaam toerisme/vegetarisch: Met ons bedrijf willen we ons zoveel mogelijk richten op duurzaamheid. Reizen is absoluut niet duurzaam, je komt hier met een lange, vervuilende vlucht naartoe. Daarom gaan wij samenwerkingen aan met verschillende partijen om zodoende de ‘ecologische voetafdruk’ te verminderen van onze reizigers. Heel belangrijk! Daarnaast willen wij als bedrijf natuurlijk het goede voorbeeld geven dus hebben we besloten om doordeweeks vegetarisch te gaan eten, nu maakt de kok namelijk de hele week vleesgerechten en dat is absoluut niet nodig. DUS, vegetarisch van maandag t/m vrijdag omdat dit veel duurzamer en gezonder is. Uiteraard vind ik het lastig om helemaal vegetarisch te worden, daarom mogen we van onszelf in het weekend wel een stukje vlees eten! ;)

-Succes maand: in januari heb ik de meeste trips van de company verkocht, ik word nog eens een sales persoon! Dit betekent wel dat de zomervakantie gek-ken-huis gaat worden, dan heb ik zóveel trips lopen dat dat naast het sales stuk een aparte dagtaak wordt. Maar dat is waar het allemaal om draait natuurlijk, mensen het ándere Afrika laten zien zodat zij zelf ervaren hoe mooi, avontuurlijk, gaaf en fijn het hier is!

-Momenteel denk ik er wel over na om mijn contract vanaf juni met een jaar te verlengen, Kenia bevalt zo goed en er zijn zoveel mogelijkheden hier! Uiteraard moet dit nog wel allemaal overlegd worden met het bedrijf, maar tot nu toe zit dit wel in de lijn der verwachtingen :)

-Verder zijn er geen dingen gebeurt die een plaatsje verdienen online. Momenteel reizen er veel collega’s van office naar office, van Kaapstad naar Nairobi, van Nairobi naar Kampala, van Zanzibar naar Nairobi, van Kampala naar Nairobi. Gezellig om zo ook andere collega’s te ontmoeten!

-Ziek zijn: het zou geen blog in Kenia zijn als dit stukje niet aan de orde komt. Momenteel gaat het met mijn maag goed, maar het is altijd afwachten voor hoelang. De arts heeft namelijk aangegeven dat een Europeaan er gemiddeld één jaar over doet om geheel te wennen aan het wonen in een ontwikkelingsland: andere bacteriën, andere (mindere) voedselhygiëne, ander klimaat. Ik heb dus nog wel even te gaan!

-Sprinkhanen: heerlijk (en tegelijkertijd confronterend) om te zien hoe indoctrinerend de Nederlandse media werkt. Sprinkhanen plaag, waar? Heel Kenia in noodtoestand? Geen zorgen, hier is niks van te zien bij ons. Wat meer richting het noorden zijn wel wat sprinkhanen, maar Kenia is absoluut niet in noodtoestand. Weer een reminder voor het Westen om niet alle media klakkeloos te geloven en zélf onderzoek te doen in plaats van het 8-uur journaal te volgen.

-Hardlopen: Dit probeer ik nog steeds 3x per week te doen, maar soms schiet het er bij in als het erg druk is. In het donker kan ik hier natuurlijk niet gaan hardlopen en om 7 uur is de zon alweer onder. Daarnaast gaat het hardlopen hier in Nairobi ook wel iets anders dan in Dordrecht. Waar je in Dordrecht fietspaden hebt om op te rennen, moet ik hier in Nairobi een andere weg afleggen. Eerst mijn straat uit, met gaten in de weg en regelmatig koeien, ezels en paarden op het pad. Dan kom ik uit op de snelweg, waar ik tegen het verkeer in ren. Af en toe moet je dan het gras in springen als een auto weigert voor je uit te wijken, maar dat hoort er nou eenmaal een beetje bij! Het gaat steeds een beetje beter, met de hoogte van 1800 meter en heuvels. Hoe mijn Nederlandse collega's hier marathons lopen is me nog een beetje onduidelijk, ik ben blij als ik mijn gebruikelijke rondje zonder al te veel gekkigheden heb overleefd ;)

-Timmy, onze tuinman, heeft een bamboostick uit de tuin gehakt en die ga ik in mijn kamer ophangen. Daaraan kan ik ál jullie kaartjes ophangen (inclusief de 2 maanden te late kerstkaarten, waarvoor mijn dank!). Dus, kom maar op!

Charlie’s Travels
To: Lindy Berkhout
P.O. BOX 28772
00100 Nairobi
Kenya, Africa

Groetjes uit zonnig Nairobi

  • 06 Februari 2020 - 17:07

    Daphne:

    Leuke blog weer, fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!! Mijn kaartje zit al op de post, dus waarschijnlijk ontvang je dit wel over een maand of 3 :)

  • 07 Februari 2020 - 00:45

    Anja Berkhout:

    Hoi Lindy,
    Leuk om weer wat van je te horen!!
    Goed van je dat je in januari de meeste reizen hebt verkocht!!
    En natuurlijk zelf ook weer een reisje voor de boeg.....
    Er komt een kaartje jouw kant op voor aan de stok
    Daarna weer ff face timen om te zien hoe hij hangt
    Vind oma ook leuk!!
    Tot snel❣️

  • 07 Februari 2020 - 16:47

    Marcel Verhoeven:

    hoi Lindy,
    altijd leuk om je verhalen te lezen. Het is wel bijzonder dat jij het leven in Afrika zo anders ervaart als wij door de Nederlandse media vernemen. Dat over die sprinkhanen bijvoorbeeld, ik heb een filmpje gezien met miljarden van die beestjes. Alles wordt bestreden met insecticiden maar dan denk ik, zouden ze daar geen eten van kunnen maken? Gedroogd schijnt het best lekker te kunnne zijn, of misschien als kippevoer of zoiets. Affijn, misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zie uit naar je volgende reisverslag!
    groetjes,
    Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lindy

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 108768

Voorgaande reizen:

17 September 2019 - 12 Juni 2020

Nieuwe woonplaats: Nairobi, Kenya

04 Februari 2019 - 04 April 2019

Malawi, Zuid-Afrika & Namibië 2019

22 Oktober 2018 - 22 November 2018

Sri Lanka & Malediven 2018

19 September 2017 - 09 Januari 2018

Minor Social Work in Uganda 2017

30 December 2016 - 27 Januari 2017

Thailand 2017

12 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Backpacken in Thailand, Laos en Cambodja 2015

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Stage in Kenia 2014

Landen bezocht: